Monday, August 11, 2008

PENYAKIT

Sejak kebelakangan ni umie dah mengidap satu penyakit. Dulu2 pun ada jugak mengidap penyakit ni... tapi tak la teruk mana sangat. Tapi semenjak dua menjak ni bertambah2 pulak ia menyerang. Penyakit ni setiap ISNIN akan menyerang dari pagi hingga pukul 3.30 ptg.
Selepas pukul 3.00 dia akan pulih seperti sedia kala...

Beristirehat sungguh la si comey ni.... cute..
Penyakit MALAS yang aku hadapi ni sering melanda setiap Isnin....


Nak iron baju pun malas, capai je mana2 yang ada... janji baju yang boleh pakai waktu kerja.

Penyakit Malas umie ni sebenarnya disebabkan oleh keletihan pada hari minggu. Dari pagi sampai ke petang ada2 saja yang perlu dibereskan.
Malam pula selepas pukul 8.00 , hantar anak (Khairie) balik ke Bkt Jelutung, bukan dekat perjalanan dari Gombak... jauh nun.....
Tapi umie tak kesah dia melibatkan diri dengan kerja2 sukarelawan semasa cuti setengah semester di kolej dia belajar.Sekurang2nya ada juga tugas2 yg perlu dilakukan daripada dia melepak tak tentu arah diluar sana.

8 comments:

ida.. said...

cehh kak umie buat suspen jerk,..... penyakit tu sama la ngan ida... kalo isnin mak aiii rasa nak MC je.. hihihi

SORAYA said...

Monday blues.. membosankan.. tiba je friday...terus bersemangat....

p/s : Umi, 23/8 ada gathering for all myspace n tag member.. umi nak join?

umie@kakyong said...

Ida...
hihihi.. kalau la cuti umie banyak... nak je berehat isnin...
harap Ida sihat2 jer..

umie@kakyong said...

Su,
ni pun umie dah tunggu Jumaat.. rasa mcm lambat je...

gathering kat mana tu?? tapi umie tak ada myspace... malu ler pulak.. apa2 nnti umie call su .

Opah Noi said...

biasa la penyakit tu...geng2 kat sini pun selalu kata camtu..tp apahal kalau muda2 dh kena penyakit ni yer...kita yg tua ni tkpe la jugak kan..

umie@kakyong said...

OpahNoi,
muda ka tua ke.. rasa2nya serupa jer... kecuali la kan... ada penyuntik semangat kat ofis kita... tak sabar2 nak ke keje....

Tie said...

Laa..kita pun sedang diserang penyakit tu...dah lama tak update blog ni..

umie@kakyong said...

tie,
penyakit ni ikut hangen juga... kebelakangan ni memang selalu berpenyakit M...

salam kenal buat tie..