Tuesday, June 10, 2008

SEPUPU

Assalamualaikum,

Umie kembali untuk berblog setelah beberapa minggu merehatkan diri dan juga minda.
Terima kasih atas komen dari rakan2....Sarina, Wan Zuha, Arsailli dan Mama ranggie... Terima kasih buat PB yg bertanyakan kabar umie...


ONDE, terima kasih sudi sms umie tempoh hari... buat Onde umie minta maaf kerana tak dpt nak reply sms... naqnya fon umie masa tu kena BLOCK oleh celcom sebab umie lewat bayaq bill,
Terima kasih juga buat KAMA, menanyakan kabar umie.
Minggu pertama tu memang sibuk dgn prog baru dan memerlukan kerehatan minda, dan ada tetamu dari jauh, yg dah 20 tahun tak jumpa.... Tetamu umie tu bukan lah org lain... tapi SEPUPU umie yg datagnya bukan dari nunn jauh di seberang... tapi datang dari Air Keroh, Melaka.... ahakz..!


Bila masing2 dah berumah tangga, dan sibuk dgn anak2 yg masih kecil... mmg susah nak jumpa, masing2 dgn hal keluarga. Umie hepi bila ada tetamu / saudara mara datang... hilang rasa rindu, dan sekurang2nya kita tau akan perkembangan mereka masa kini.



Apa yg menariknya pertemuan kami tempoh hari, bila isteri sepupu umie tu bgitau umie... dia nampak apa yg org tak nampak...
contohnya,
di rumah dia... kalau ada makhluk asing masuk kedalam rumah .. dia akan nampak... walaupun tak berapa jelas... walaupun makhluk tersebut tak menganggu kehidupan mereka... Dia kata, anak2 dia enam org, dan lima dri nya juga dapat melihat sebagaimana Ibunya... Hanya suami dan anak yg bongsu sahaja yg tak dapat melihat makhluk asing tu... Tapi umie rasa, kehidupan harian mereka pasti terganggu dan tak rasa tenteram. kasihan...!

Satu malam tu
umie bawa dia jalan ke rumah adik umie di Jinjang. Sewaktu melalui jalan di Bt CAves, dia kata
"Eee.. banyaknya...."..! dalam hati umie.. apa lah yg banyak ni... ! dia kata.. " Banyak la kak.... banyak sangat.... dia kata.. kalau Dilla datang esok siang... dia nak ikut Dilla balik Melaka satu..."

Planning sepupu umie,
nak singgah Bt. Caves keesokan hari nya dan dia ajak umie temankan dia jalan2.... saja2 nak tgk tangga tinggi beratus2 mata anak tangga...
Walaupun kawasan rumah umie terlalu dekat jaraknya
dengan Bt. Caves, tapi hati ni,
tak pernah langsung terniat nak jenguk kawasan tu...apa lagi nak daki beratus2 anak tangga. Sekarang telah dibena PATONG yang amat tinggi dan besar berwarna GOLD memancar2... dan menjadi tumpuan pelacong dari luar dan dalam negara datang melawat.
Berbalik pada citer sepupu umie tu,
bila dia nampak, ada banyak sangat makhluk asing ... kami cancel untuk kesana keesokan hari nya... dan kami rancang untuk ke KLCC.Seram pulak bila dia ckp mcm tu..... dalam seram... ada masa mcm lawak pulak... jdi kita tak rasa takut sangat.

Itulah kesah minggu pertama cuti sekolah.... Dalam masa 2 minggu ... kami banyak memenuhi jemputan kenduri kawin bagi memeriahkan majlis sama ada di KL juga di kampung... .

8 comments:

mama ranggie said...

welcome back umie...

seram jugak kan...kalo kite ade kebolehan tu..hehehe...

umie@kakyong said...

mama,
wife pada sepupu umie tu mmg dri kecil dah mcm tu... dia dah cuba jumpa ustaz2... berubat, tapi payah sungguh nak pulih mcm kita ni... kalau kita di tempat dia... ntah la.. tak tau nak kata apa kan... agaknya dok mengurungkan diri dalam rumah jer le kot...

OndeOnde said...

saya ingatkan Umie kenapa? begitu rupanya..memang kena take a break daripada PC ni sebenarnya...banyak life kat luar tuuu...Umie tak cuti-cuti malaysia ke?

cakap pasal nampak makhluk halus ni eiiiiii memang seksa kalau nampak kan?

W Z I said...

welcome back umie.

mwahssssss...

zuha skarang cuti cuti malaysia :D

2 hari AL dan sehari RD.

hahaha

umie@kakyong said...

Onde,
Yer,,, begitu la citernya.... ada masa kita perlu rehatkan diri... ada masa kita perlu juga berkongsi cerita dgn kawan2.... dan kita tidak lah tertumpu pada satu perkara sahaja...
Onde.. umie tak cuti2 malaysia... paling2 pun balik ke kampung.

Makhluk halus tu... kalau semua org boleh nampak.. makanya tak ada siapa yg berani keluar kemana2... sbb dia berada dimana2 sahaja ... sbb tu anak2 sepupu umie tu kalau nak kedapur ambik air minum pun semua pergi ramai2...nak ke toilet pun ramai2... ada yg kena temankan... kesian dia org semua... hidup pun tak aman...

umie@kakyong said...

mwahhhh wan...
wan cuti2 kemana tu?? selamat bercuti erk... t/care too..

*AL dgn RD tu kat mana??..

© EM Muhammad said...

Umie... rindunya OD kat Umie... mwah mwah mwah. Tak dapat balas sms Umie. Bukan kita tak sayang atau lupa dah kat Umie tau, sebab kita tak de cdt... he he he... biasalah Umie. Kalau ada cdt tu, laju aje tangan ni menekan-nekan. Tengah tidur pun masih boleh sms lagi. Sabar... sabar... Sihat ke Umie ku cayang?

umie@kakyong said...

od...
umie pun rindu kat OD... mwahh mwahh,,,,
hihihii biasa la OD, hari tu pun umie tak pi bayaq bill, sapa hantar sms mmg tak jwp pun... sian kat kawan2 umie... sbb kalau lewat bayar bill kena pi celcom... dah tu.. kena tunggu 4 - 5 jam bru dia nak buka talian kita balik.... huhu.. sama je la OD dgn umie pun... hp ni ibarat sahabat kita jugak.... tak boleh tetinggal, tanpa nya kita rasa sepi... hihihi...
Umie sihat alhamdulillah.... harap OD ceria2 selalu disamping Anney yg OD kasihi...