Tuesday, July 15, 2008

PAGI YANG BOSAN...

Umie tak tau nak cakap cara mana.



Pagi ni memang sampai office awal... sekitar jam 7.50 pagi. kebetulan hari ni sekolah Syahmie cuti , tak payah la aku nak hantar ke sekolah dia nun di Sek. Men. Teknik Setapak... (sepatutnya dah ditukar kepada Ribuan TApak..) ahaks..



Dari rumah umie didepan Bt CAves jalan dah sesak... benggang mmg la benggang.... Aku dah agak pasti ada ROAD BLOCK... kalau tak... tak la jem macam ni... sambil tu dengar berita radio jam 7.00 pagi... akan ada "perhimpunan di parlimen".



"huh... menyusahkan betul la.." aku tgk polis bubuh KUN di tengah2 jalan... jadinya, dri 3 lorong tinggal 2 sahaja. Itu baru kawasan aku... tempat lain lagi... tak tau la mcmana...



Sampai je di Lebuhraya persekutuan ada sekatan lagi.... JEM LAGI....



PAgi yang dingin... jadi HANGAT....



Sepatutnya setengah jam aku dah sampai ofice... ni dah makan satu jam... perut pun dah lapaq.... sampai je diofice, terus aku ke kantin....





Ini lah sarapan pagi umie hari ini, kolestrol tinggi... ahaks..



Doktor dah sarankan aku jgn makan kacang... atau senang cerita makan2 yang boleh menambahkan acid urik dalam badan..... tapi tu le... apa yg kena pantang, tu la yg aku suka... bila dah jadi apa2 kat aku... AKu jua la yg tanggung..... (tapi kadang2 je la aku makan)....

Lunch pulak umie makan nasi goreng ala kampung.... sedang dok tunggu order siap... ternampak pulak cempedak goreng... yum yum... beli lah dua ringgit...
apa nak jadi dgn aku hari ni.... asik2 dok makan, makan, makan....

Sebenarnya entry ni aku cuma nak cerita yang aku dah BOSAn dgn keadaan sekarang... politik yang tak tentu hala.... HERAN...! aku nak suasana yg mcm dulu2 tu.... aman harmony... nak kemana2 pun senang... rasa selamat tanpa gangguan...

16 comments:

manja said...

umie.....
sedap nampak nasi lemak tu...manja dhler tk sarapan lagi ni...buat kita lapar aje..mmg kolesterol tinggi tp sekali sekala apa salahnya...tak makan pun sakit juga...tak gitu...hehe

umie@kakyong said...

manja...
tengah lapar... mmg la sedap...ni lunch pun dah tapau siap2... nasik goreng kampung... beli pulak cempedak goreng... hehehe tak tau la selera ni... asik2 nak makan...

mama ranggie said...

umie,nak cempedak goreng tu sikit..sedap nampaknye!

WAN ZUHA ISHAK said...

arghhh!! laparrr... especially cempedak goreng

umie@kakyong said...

mama ranggie,
sekarang ni musim cempedak... mmg sodap goreng cempedak...

umie@kakyong said...

zuha,
hehehe..
t/care ya zuha..

Mak Teh said...

Salam Umie, mak tehpun sangat bosan dengan keadaan politik di negara kita sekarang.

Sama-samalah kita berdoa agar negara kita yang tercinta ini akan kembali aman damai dan dipandang tinggi di mata dunia! Ameen!

umie@kakyong said...

Mak teh,
HArap2 cepat pulih spt sedia kala... umie dah terlalu bosan bila baca paper timbul berbagai2 cerita...pemimpin2 vateran kena jadikan contoh terbaik utk generasi akan datang... tu yg sebaiknya...

Terima kasih kerana mengunjungi blog umie...

kuInaJentayutiara said...

salam ummi... sedapnya mkn, ala pedulikn pantang itu rezeki...

harap2 negara kita akn man, makmor sentosa mcm dulu2 ya...

umie@kakyong said...

Salam kuinajentayutiara....
amboih2 berbelit lidah umie nak sebut... hhiihi...
mekasih erk.. jenguk2 blog umie... salam kenal.

harap2 la kan.. cepat aman sentosa negara kita ni....

Kama_Sutra said...

Salam mesra.
Kata pahlawan pahlawan melayu "Berpantang Maut Sebelum Ajal" dan kata pula pak dukun "Lebih baik berpantang dari pada berubat".Kata orang jantan (bukan lelaki) "Pantang nampak dahi licin mula lah menjadi".
Oleh itu bab pantang pantang ni pun nak kena tengok gayanya juga.Makan tu boleh tapi taklah melebihi had yang sepatutnya.Makan je lah ummie tapi berpada pada lah.
Tapi orang dalam pantang tu kena lah di jaga dengan baik makan minumnya.Jangan buat main main nanti memang menempah masaalah.
Orang pernah tanya kama apa tu politik.Jawap kama politik itu Tipu Muslihat Untuk Mencapai Kemenangan.Dalam politik biasanya kita dapat banyak musuh dari kawan.Kawan yang ada adalah kawan yang kipas untuk sesuatu.Politik sekarang dah tak main air liur lagi..semuanya kena berisi.Bila berisi semua menjadi kawan tapi bila tinggal air liur semua jadi lawan.
Yang bodoh makanan sicerdik.Yang miskin diperhambakan oleh sikaya.Orang bergelar bila berkata dan menipu kita kata dia tu bagus dan benar.Tapi bila kita tunjuk sesuatu yang benar orang kata kita pula yang menipu.
Baru baru ni dalam parlimen telah berucap seorang menteri .. katanya kalau kita pinjam RM300RIBU dan kita bayar RM700(RATUS) sebulan.. pijam 20 tahun lepas tu kalau dah bayar 10 tahun kita boleh minta bank panjangkan semula pinjaman kita tu. Geli geleman kama dengar..
700X12=8400X20=168000.00 selebihnya mana pergi.Itu tak termasuk bunganya.
Kata kawan kama .. ala dia pun bukan beli rumah dan pinjam tapi semua orang bagi .. mana tahu berapa bayaran pinjaman sebulanKita yang bodoh ni dengar je dia cakap .. orang lain pun tak perasan jadi bila dia kata gitu orang pun ingat betul lah.
Politik Malaysia yang unik ..

JHaZKiTaRo said...

salam ziarah from dublin.. :)

-ctz- said...

salam ummie...
sedapnyaaa nampak nasik lemak tu.. teloq dia mengancam betoi :P

ummie apa habaq????

umie@kakyong said...

salam Kama,
Banyak ye pantang, tapi yg paling tak sedap didengar "pantang nampak dahi licin" kenapa dahi?? kenapa tak kata pp licin ke... ?? kdg musykil juga... apa kena mengenanya dahi....

mengenai dalam pantang masa bersalin... (diri umie sendiri) umie tak banyak berpantang,,, takat anak no 1 dgn no 2... ikut juga pantang, tapi bila dah anak yg seterusnya... umie tak sempat nak berpantang, sbb umie kena jaga anak2 yg telah sedia ada... bukan tak nak berpantang, tapi tak sempat nak membuatnya... takat seminggu dua ada la pantang2 nya... spt berurut, naikan peranakan dan sebegainya...tapi bila yg dok menjaga kita dah balik ke kampung.... kita sendiri pun kalut dgn anak2 kecil.Yang sempat di lakukan setiap hari, selepas mandi pagi... pakai bengkung (sapukan kapur sirih dgn limau nipis) ikat perut, makan hanya rebus2... pastu sepinggan nasi tak boleh nak tambah... (mak kata)... kiran nya mcm makan cara diet la kot... berpantang yg termampu saja...
Kama,
umie tak reti nak cakap bab2 politik... tapi hanya memerhati saja boleh le... tapi betul la apa yg kama tulis tu... umie setuju ..

umie@kakyong said...

jhazkitaro,
Salam ziarah buat kitaro... tq sudi singgah sini... umie dah baca blog kitaro... mmg menarik...
dtg lagi ye..

umie@kakyong said...

Salam ctz...
mmg sedap ct... tapi sekali2 je mkn boleh la... selalu2 tak buley... takut juga sbb usia dah meningkat... mcm Pak KAma cakap. "biar berpantang dari berubat...." hihhi..

CT... umie sihat alhamdulillah... harap ct dan kelaurga sihat2 selalu..