Tuesday, November 18, 2008

MOOD

Kebelakangan ini memang aku rasa malas nak buat entry baru... Bukan tak ada cerita yang menarik, cuma mood nak menulis tu tak ada. Sebenarnya banyak kesah2 harian yang aku lalui sekarang ni... Kesah aku jadi baby sitter, kesah Kak Illy dah kena tukar kerja ke Damansara, kesah Ibu kucing aku yg beranak empat kena racun JIRAN, kesah aku jadi pengasuh baby kucing , citer kenduri kawin, citer aku berhujah&bertekak dgn Pak Haji mengenai "MERTABAT LELAKI"... huhuhu berlarutan sehingga tiga hari...(Aku rasa hari ni aku nak sambung balik...)


Kalau mood tu dah okey, nanti aku akan menulis panjang2 sikit la no....









8 comments:

Pp said...

umie....

tahu ka punca mood hilang tu?
kadang2 mengetahui punca itu penting.

ahh...kesian nye kucing kematian mcm tu.
ermmm....racun!

umie@kakyong said...

pp..
mungkin usia yang meningkat jadi purba yang menjadikan mood kita hilang... biasa la kan, kdg perkara kecik2 pun berkira sgt... itu la peralihan nama nya hehehe

mmg sedih kalau ingat2 balik pasal kucin tu... huhuhu lepas termkn racun, dia balik rumah nyusukan anak2... pastu 2 dri anak dia mati keracunan pulak...

nordee said...

umie...saya nangis baca citer kucing umie tu...jadi sekarang tinggal berapa ekor?

umie@kakyong said...

Nordeee..
memang tragis kematian kucing umie tu,, nanges umie masa tgk dia muntah2 dgn terkeluar najis sekali... uhuk uhukk... umie panggil dia.. "Ibu.... ibu... bangun..." tak sempat nak bwa ke klinik... mati dalam dakapan bibik...
La ni ada tinggal sekor je yg masih hidup...

eida.. said...

kak umie.. kembali la ceria kembali... heheh.. ambil award di blog sy yerr...

umie@kakyong said...

Eida...
terimakasih.. kejap lgi nak ambik.. hihihi

OndeOnde said...

walaupun saya tak berapa gemar bela kucing kesian nya kucing umie mati kena racun!

kat tempat kerja saya sekarang banyak kucing! setakat tengok jer lah, nak bela tu rasanya memang tak akan :)

umie@kakyong said...

OO...
umie pun tak minat nak bela2 kucing... tapi kalau dtg umah tu.. umie bgi juga makan... tgk mata dia dok pandang kita mintak belas kasihan... tak sampai hati... lama2 tumpang beranak pinak...

Yang meracun kucing tu bkn bangsa kita... hanya org yg tergamak saja...
Tapi lebih baik OO tak payah bela kucing... menyusahkan..