Wednesday, May 14, 2008

KAWAN......

Umie dapat email dari seorang rakan... bagaimana kita mmenghargai kawan2 kita...
Bacalah

1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..

2) kawan tu bkn mcm main SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak..

3) kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

4) kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang..

5) kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6) kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..

7) kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..

8) kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. kejap ade kejap takde..

9) kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.

10) lagi.....kawan tu mcm ape ye???? Haa..kawan tu mcm AWAK LA. . bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis.



Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. bagi saya, kawan tu penting. Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya. Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.. :)

4 comments:

OndeOnde said...

Umie, walaubagaimanapun kawan sejati sukar dicari yang banyak ada kawan semasa senang jer.


Lagi satu kalau nak berkawan perlu tengok-tengok jugak, kalau tak sama "wavelength" memang tak boleh nak ngam tu.

Umie take care ya, penat masih bersisa agaknya.

mama ranggie said...

betul tu umie...

skrg bukan senang nak cari teman yg sejati...

cuma kena hati2...

umie@kakyong said...

onde,
betul tu onde kata, bukan senang nak cari kawan yg sama susah sama senang... sama gelak sama nangis...

kawan mudah di cari, tapi sangat susah nak mendapatkan seorang sahabat...
onde, umie dah ok... dah bersemangat pergi kerja.. penat pun dah hilang... ada sikit2 lagi yg perlu dibereskan...

onde jugak.. t/care yer...

umie@kakyong said...

mama ranggie,
kawan setakat nak happy2 mmg ramai kan mama....

mama.. Julai ni umie ada family day di PD.. boleh la jumpa mama nanti... set time yer.... sabtu malam minggu...