Wednesday, September 03, 2008

LEGA SANGAT



Selamat Berpuasa untuk semua.

Dah 2 hari kita mengerjakan Ibadah Puasa. Syukur alhamdulillah kerana diberi kekuatan dan kesihatan yg baik, harap2 dapat mengerjakan Ibadah Puasa untuk tahun2 akan datang. Isyaalah.

Aku rasa bersyukur kerana kerisauan hati aku sebelum menjelangnya RAmadan telah reda... Lega sesangat dah hati ini.

Lega kerana Kak Illy dah tukar tepat kerja, dulu Shah Alam sekarang di Jln Raja Laut. Kak Illy dapat jawatan baru, sebab tu dia ditukarkan di area KL.

Lega kerana umie dapt balik kerja awal masa bulan puasa ni...masa Kak Illy di Shah Alam dia bawa kereta Pak Yong untuk memudahkan dia ke tempat kerja dan ke Uitm tempat dia belajar sebelah malam.

Masa harga minyak naik melambung, umie dgn Pak Yong kongsi2 kereta waktu pergi dan balik kerja., biarlah kami berkorban masa kerana nak menjimatkan kos harian. Lagi pun perjalanan ke tempat kerjamemang satu hala. Cumanya waktu balik saja yg berbeza. Umie keluar ofis pukul 5.30 ptg dan Pak Yong pulak pukul 7.00 malam. sanggup tunggu Pak Yong walaupun hingga pukul 7.45 mlm.

Tak ada masalahnya pun masa kongsi2 kereta, cuma dibulan puasa saja yg mendatangkan masalah buat umie kerana umie terpaksa bergegas balik awal...maklumlah umie ni ibu/isteri mithli (naik lift sekali2)... ahaks.kena siapkan juadah utk berbuka puasa, bukan tak boleh beli makanan yg dah siap masak di pasar ramadan, tapi kalau hari2 beli makanan di luar.. rasa jemu jugak... sekurang2nya masak yg simple2 saja.Nasi tu mesti walaupun hanya makan dgn ikan goreng + sayur.Anak2 pulak ikut suka dia orang nak beli apa pun, tapi biasanya anak2 gemar makan murtabak dan kueh tepung pelita.Itu makanan mesti buat dia orang.


Selesai sudah kerisauan hati umie sebelum ni....Alhamdulillah dan rasa bersyukur kehadrat Illahi kerana memberi jalan mudah buat umie demi keluarga tersayang. Tuhan tau apa yg terdetik dalam hati ku ini.

8 comments:

nordee said...

Alhamdulillah...Allah permudahkan rezeki dan masa umi di bulan Ramadhan ni...wah..tepung pelita eh..kita pun suka sangat...

mama ranggie said...

umie,mama nak cikit kuih pelita tu..mama suker lor...

umie@kakyong said...

Nordee... tepung pelita tu mmg sedap, cuma kurang lemak sikit jer... sesuai la dgn usia mcm umie ni... tapi anak2 yg banyak songeh... dia kata.. kalau mak yg buat lagi sodap... hihihi..

umie@kakyong said...

mama, meh la berbuka pose kat rumah umie sekali2... mmg tiap hari beli kueh pelita....

-ctz- said...

ummieee :)
selamat menyambut posa... ct lapaq mee goreng ummie la plak... :P~

umie@kakyong said...

Selamat berpuasa jugak utk ct..
Raya nanti mai la umah ummie... boleh la ummie masakan mee goreng resepi dulu tu... hihihii

rindu kat ct..

Tie said...

Amboi...lamanya tak update ni..dok sibut buat kuih ke??

umie@kakyong said...

Salam Tie...
Bulan pose ni kesibukan makin bertambah2... kueh raya, baju raya, langsir raya...semua tak buat ... keperluan anak2 pandai2 le dia org bereskan... hehehe (kejam pulak rasanya tahun ni... )

Tie raya mana tahun ni?? umie raya di Yong Peng... meh la beraya di kampung umie sekali..