Wednesday, October 08, 2008

CERITA BERGAMBAR DI AIDILFITRI


Dipagi Syawal yang hening, selesai menunaikan Solat sunat Aidilfitri, kami sekeluarga, bermaafan maafan antara satu sama lain...

Dirumah Ibu Mertuaku...

gambar yang bawah sekali tu adalah cucu2 kepada mak mertuaku iaitu anak2 buah kepada Pak Yong... dan Pak Yong dah ada 19 org cucu saudara... setakat ini.Tapi, umie tak pernah sekali pun dengar dia bahasakan diri dia 'atok' kepada cucu2 saudaranya... umie pulak dah ada 10 cucu saudara... tapi menten dgn panggilan 'Nek Ngah'.. kdg2 tersasul juga dgn panggilan Mak Ngah...hik hik..

Posing2 di depan rumah Pak Yong sebelum beraya kerumah jiran2 yang berdekatan.



*DUA RAYA*

Sebelum balik ke rumah Ayah Ku di Muar.. depan tangga pun jadi nak posing2, tapi umie yang mangambil gambar masa ni... jadi tak ada la gambar ku itu... hihiihi



*TIGA RAYA*

Balik dari beraya di rumah saudara mara di Jln. Bakri, Muar

Sempat singgah di Tanjung Emas Muar, (wajib setiap tahun)
selepas makan mee bandung dgn Rojak Petis... yummm yum... sekali makan pasti nak lagi....




Sementara tunggu mee bandung, kongsi2 makan rojak petis... mula2 order 2 pinggan... pastu tambah lgi sepinggan... (terlioq masa menaip ni..)


*EMPAT RAYA*
Gambar bawah ni.. semasa menuju pulang ke KL, singgah berehat di hentian
Pedas/Linggi

Budak2 bertiga tu... kalau
dah dgn umie.... dia tak heran pun dgn mama dia..

Mama depa balik berdua je dgn papa dia org... umie berenam dlm satu kereta, Pak Yong pulak bertiga... huhuu... walau apa pun.. memang menyeronokan bila dgn budak2 sebaya mereka walaupun riuh rendah, ada masa keluar juga 'Taring' umie. tercabar kesabaran ku.. hik hik hik...Tetapi sekurang2nya umie tak ngantuk semasa dalam perjalanan...

Alhamdulillah selamat sampai..




6 comments:

Pp said...

umie....meriah tu beraya!
suka tgk gambar family besar....dan semua tersenyum jer.
cantik ek baju biru tu...hehehe
gadis sebelah umie berbaju pink tu anak ka?

selamat hari raya tau!!

pB said...

amboi amboi ,

sakan beraya

umie@kakyong said...

Pp,
Bersyukur sangat umie kerana di beri family yg sebesar sekarang ni...dan umie pun bertambah lahhh kebesaranya.... ahaks...

yang baju pink tu anak menantu umie... hihihi.. cun erk....

Selamat Hari Raya juga..

hari tu nampak Fariz kat hentian Linggi...siap salam2 raya lagi...

umie@kakyong said...

pb,
Tiap2 tahun memang raya sakan... bila nak mai umah umie??? pintu sentiasa terbuka utk bulan raya...

Tie said...

Adui...terliur lak baca perkataan mee bandung....nak kena buat juga ni..kat ganu ni lain speciesnya..

umie@kakyong said...

salam Tie,
Ingatkan Tie kat JB... rupa2nya kat Gannu erk..
Mee bandung sekarang ni dah ada jual perencah nya... beli je kat supermarket tapi pastikan ada perkataan 'MEE BANDUNG MUAR'