Sunday, January 11, 2009

TAK TAU NAK BUBUH TAJUK APA....

Assalamualaikum...
Lama juga umie tak update blog. Bukan tak nak tulis apa2... tapi terlalu sibuk.. Bila sibuk.. datang la penyakit kemalasan. Terlalu cepat masa berlalu.. tup tup dah masuk tahun 2009. Bertambah lagi la usia ku.

Bila anak2 semakin membesar... betapa lega nya hati kita apalagi mereka membesar dgn sempurna... puas hati dgn pencapaian masing2 walaupun tak setinggi mana pembelajaran yg mereka ada... apa yang penting Allah bagi kesihatan yang baik... tau menghormati orang tua juga orang2 sekeliling kita... yang penting sekali mereka tidak mengabaikan tanggungjawap nya kepada Tuhan. Minggu depan Yana akan masuk ke semester dua. Khairie pulak masuk semester tiga... Keputusan pepereksaan mereka pada sem. yang lepas memang memuaskan hati umie...alhamdulillah....Keperluan RM kami makin bertambah... sebab kedua2nya tak dapt lagi pinjaman. Tak tau apa masalahnya dgn pinjaman PTPTN dia org... umie sendiri tak pasti... malas nak fikir2... penat dgn pinjaman dia orang... harap2 tahun 2009 ni rezeki kami bertambah...Umie akan biaya selagi terdaya dan termampu... insyaalah. Sekurang2nya mereka tak ada menanggung hutang bila habis belajar... Kadang kasihan juga bila difikir2kan... budak2 sekarang ni, bila habis belajar menanggung hutang... kecik2 dah berhutang kerana TERPAKSA.

Di office pulak... ada 2 org practical student... aduhai... terasa mcm anak2 umie yg no empat... sampaikan mereka tak tau nak panggil umie apa?? Kakak??? ehh mcm tak patut pulak... makcik/auntie..?? iskkk tak sedap di dengar oleh hawa telinga rasanya...! Puan..?? umie pulak tak biasa dgn pangilan itu... rasa mcm offisel pulak... Last sekali, kawan2 sekeliling umie putuskan dgn panggilan kakak hihihihi... gelak dlm hati aku... rasa la muda balik... buat2 pejam mata jer la... Sebab tu la.. aku tak sambung hingga 58th untuk pencen... tak kuasa aku... sekarang ni pun rasa dah terlalu TUA bangget... pelupa/ sakit2 body/ cepat penat/makan memilih... tapi body tetap montel... aduhai.... Harap2 aku sihat2 sentiasa...

Ni saja la cerita dari umie buat hari ini... akan menulis lagi jika ada kelapangan nanti.... i nsyaalah..

4 comments:

ei_da.. said...

Heppy belated tahun baru kak umie... moga tahunni akan bertambah2 rezki kak umie sekeluarga dan kebahagiaan yang berpanjangan.. aminn

umie@kakyong said...

ei_da,
Terima kasih... insyaalah kita sama2 di murahkan rezeki dan kebahagian selalu... Ida t/care yer...

-ctz- said...

Ummieee...

Mai jalan-jalan utaqa jom?? Ari tu lepas cakap ngan ummie, ct call abang mata klabu tuh... huhu~ Mluat!!! dok tanya "sapa tatau ni? sapa tatau??" ct kata, "oooo tak pa la nombot kita pun dah tak simpan" dia kata balik "dak aiiihh.. hari tu p pebeik tepon, ilang abeh smua nombot" haha! ok la.. ct consider la...

mai la ummie.. mai laaaaaaa.. nak ajak abang mata klabu blanja makan neh! :P~

umie@kakyong said...

ct..... umie mmg rindu sgt dgn ct.. ikutkan hati mcm nak terbang jumpak ct.. tapi apakan daya. patah sayap, kita belom di takdirkan jumpa jumpa juga... huhuh..
Siapa kah gerangan abang yang bermata kelabu itu?? lawyer? majistrate? ahli muzik atau ahli silap mata..?? keh keh keh.. ingat lagi kah dia kat umie??